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Forum moderator: VPf2 
Forum » Codename PANZERS Phase 3 (Mod) » Technical Support » new fatal error ( damned french version)
new fatal error ( damned french version)
Monday, 2010-09-27, 11:52 AM

Message # 1

shire

Sergeant
User
Registered: 2010-09-16
Messages: 9
Reputation: 0

Hi VPf2, once again i need your help !
Everything was perfect by now but i'm playing allied campaing husky mission to be accurate. The display screen of the units is color altered but it isn't my biggest problem.

Any suggestion about : Fatal error: Smodel::AttachChild:Invalid node index ?

it happens each time i try to load previous saved game (so i need to start at the end of the tunis mission) and even if i try to go trough the mission whithout saving, the crash happen when allied arrive on the beach.

I'm running CP3 v1.21

Hope that your knwoledge can fix this bug

Bye and thanks

Added (2010-09-27, 2:13 Am)
---------------------------------------------
I was running CP3 v 1.2 but I've seen that i missed an update tongue . I have the update installed but the bug has surived ...

 

 

Monday, 2010-09-27, 3:41 PM

Message # 2

Lucas_de_Escola

Generalissimo
Senior Moderator
Registered: 2009-02-13
Messages: 707
Reputation: 28

shire,

Too many problems.

If your you can make a translation of Spanish, you have a form of installation without failures.

Forma de instalar CP3 en versiones del juego en Español. (De forma sencilla) (Hay otras formas, de hecho hay gente en este foro intentando hacerlo a través de una carpeta "Run". Yo descubrí este otro modo, y además de más sencillo, es a prueba de fallos si se hace correctamente)

1-Crea una carpeta vacía en el escritorio.
2-Descárgate el CP3 (no la versión 1.1 ni la 1.2) de la página principal de bajadas de este sitio web.
3-Lo que se te habrá bajado no son archivos, sino un programa de instalación. Ejecútalo, pero haz que se instale en esa carpeta vacía del escritorio.
4-Tras instalarse, y abrir esa carpeta vacía, verás que aparecen dos carpetas en su interior, que son las que contienen el Mod. Esas carpetas son CP3-Main y CP3-RfB.
5-Copia ambas carpetas y ve a: Mi PC>Disco Local>Archivos de Programa>Panzers II, y pégalas, quedando así entre los demás archivos del juego original.
6-Entre esos archivos originales del juego verás uno que se llama Game (tipo Block de notas). Corrige la línea Search (con los mismos espacios y signos) de modo que quede así:

[Paths]
Search = CP3-Main;./CP3-RfB (Para no equivocarte, copia y pega desde aquí, si lo prefieres)
Search Base =
Home = .
Locale = spa (fra en la edición francesa)

[Editor]
Right Panel = 0
Test in game = Panzers_Phase_2_Mod.exe
Test ini = game.ini

[Debug]
Debug Level = 0

Y se acabó; mod instalado.
Pero no olvides, que ahora el juego no se inicia en el icono normal; sino en el icono presente entre los archivos del juego que se llama Panzers_Phase_2_Mod. Créate un acceso directo de este icono en el escritorio y evitarás errores. Si inicias el juego en el icono normal te saldrá un mensaje de error que dice algo así como: "Los archivos están dañados....", señal de que te has equivocado de icono al iniciar el juego.

Instalación de las versiones:

Antes de nada, conviene explicar que lo que denominamos "versiones" son en realidad "expansiones". Las versiones o expansiones tienen como fin solucionar errores y/o problemas de versiones anteriores y/o sumar nuevos archivos a los ya existentes: nuevas unidades, objetos...

Cómo instalarlas:

1-Procedemos del mismo modo que con el Mod propiamente dicho. Creamos una carpeta vacía. Descargamos la versión 1.1 de este sitio web y lo instalamos en esa carpeta.
2-Lo que ahora nos aparece no son archivos para sustituir a los de la versión anterior, sino para ser añadidos. Se trata de sumar archivos a los ya existentes.
3-Hay que, por tanto, hechar un vistazo a las carpetas y subcarpetas de las que se compone la versión, pues hay que copiar y pegar los archivos que contiene cada uno en su lugar correspondiente del Mod.

Ejemplo1: Vemos una carpeta en la versión que dice "Unit". Al abrirla vemos que aparecen unos archivos y también otra subcarpeta que dice "mechanical". Pues la operación consiste en sumar esos archivos "Unit" (no la carpeta porque la sustituiríamos) a los archivos "Unit" del Mod, y los archivos contenidos en "mechanical" a los archivos que aparecen en la carpeta "mechanical" del Mod.

De este modo procederemos con todo cuanto aparezca en la versión. Ahora bien, habrá carpetas en la versión que no aparecen en el mod; son, por tanto, elementos enteramente nuevos que deben sumarse en su totalidad, osea, la carpeta entera.

Ejemplo2: Vemos una carpeta en la versión que dice "propaganda". Al ver si esta aparece en el Mod, vemos que no. Entonces, la acción consiste en pegarla toda entera, tal y como está con todos sus archivos dentro.

Es muy común también, que al observar el contenido de la versión veamos carpetas que ya están en el Mod, pero no así las subcarpetas del interior.

Ejemplo3: Una de las carpetas más extensas es "Object". En ella hay muchas subcarpetas que pretenden organizar los muchísimos objetos que hay: árboles, objetos del terreno, puentes, rocas.... La acción consiste en revisar esas subcarpetas. De las que ya aparezcan en el Mod, sumaremos los archivos que contiene. Con las subcarpetas que no aparecen en el mod, las copiamos y pegamos enteras.

En fin, todo esto es más difícil de explicar que de hacer. Espero que te hayas enterado.
Instalado la versión 1.1, procedemos del mismo modo con la 1.2. y la 1.31 (la 1.3 contiene errores)
Recomendación: Conviene recordar qué contiene cada versión para después de sumado sus archivos comprobar que su contenido ha sido instalado correctamente y en el lugar oportuno. Se intala la v. 1.1 y, hecho el análisis correspondiente, se instala la v. 1.2. y después la v.1.31

I hope than you have a friend that he talk Spanish. Good luck

Message edited by Lucas_de_Escola - Monday, 2010-09-27, 3:56 PM
 

 

Thursday, 2010-09-30, 4:39 PM

Message # 3

shire

Sergeant
User
Registered: 2010-09-16
Messages: 9
Reputation: 0

okay, i used a web translantor to understand the keywoords. I followed the steps by checking all the folders and pasting the new files (of cp3; then cp3 1.1; CP 3 1.2 and CP 3 1.31 without overwriting the older ones. But, no way angry . I'm thinking to give up the campain...

It's weird that to start the mission, i have to run "end tunis" then i can start the mission. Then, impossible to save and when the allied arrived on the beach, still the same fatal error. Too bad.

If someone has idea(s)? Otherwise....

tks for your previous help

 

 

Thursday, 2010-09-30, 9:16 PM

Message # 4

Lucas_de_Escola

Generalissimo
Senior Moderator
Registered: 2009-02-13
Messages: 707
Reputation: 28

Quote
It's weird that to start the mission, i have to run "end tunis" then i can start the mission. Then, impossible to save and when the allied arrived on the beach, still the same fatal error.

This part I do not understand. Can you explain it differently? Which map do you speak? Is a map of the original allied campaign or is a scenario?

 

 

Tuesday, 2010-10-05, 7:15 PM

Message # 5

shire

Sergeant
User
Registered: 2010-09-16
Messages: 9
Reputation: 0

It's the allied campain. 5th Mission called "Operation husky". When you start a mission, the game automaticly save the mission with a file like "operation husky- start".

I can't load this file otherwise the game stops. I have to load the file created at the end of the previous mission (tunis) which is called "tunis-end".

That way, the game allows me to start "the operation husky" mission. If i try to load the game with "operation husky-start" the game crash.

In this mission, your first objective is to find the electric power plan and have it destroyed by airplaines. Then you have to help incoming troops arriving on the beach. At this moment, a video sequence starts but at the end, the game crash too.

and so, to answer your question, it's an original map from the allied campain.

hope it'll help. smile

Message edited by shire - Wednesday, 2010-10-06, 9:10 PM
 

 

Tuesday, 2010-10-05, 9:39 PM

Message # 6

VPf2
Owner of the Website

Generalissimo
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Registered: 2009-01-23
Messages: 312
Reputation: 12

Hey shire,

The load-saved game-crash is somewhat strange, no doubt about that. Have you tried saving the game manually than loading it? You could try removing the savegame files manually (Profiles/"your profile name"/SaveGames). Let me know how it goes.

I guess this could do something with the Attach/Detach controls for mobile howitzers (Rfb version of the LefH 18 doesn't have this parameter for example).

Anyway, I'll look into it.

==========================
Offtopic: I'm creating a new project and I need your help.

Quote
I always try to answer your questions. And at the moment I need your help myself. Does anyone now exactly what localizations versions of Panzers were released. I can't seem to find that kind of info on the Internet and the official website (panzers.com) is probably down forever. I need a list of these versions as well as the name of the localized pak file and if the version has a "Run" folder. The info is all I need.

You can help me here
 

 

Wednesday, 2010-10-06, 9:13 PM

Message # 7

shire

Sergeant
User
Registered: 2010-09-16
Messages: 9
Reputation: 0

No way, saving manually the game doesn't work. In fact i can save it but not load it. Automatic saved game neither. Too bad.
 

 

Monday, 2010-10-25, 6:44 PM

Message # 8

tarra

Private
User
Registered: 2010-10-25
Messages: 3
Reputation: 0

Hola a todos.
Yo tengo un problema al iniciar el mod.Cuando le doy al icono de inicio me sale este mensa :no se encuentra el punto de entrada del procedimiento _binkcopytobufferrect@44 en la biblioteca de vinculos dinamicos binkw32.ddl."

Sabeis a que es debido?
Gracias por vuestra ayuda.

Hello everyone.
I have a problem starting the mod. I give the start icon I get this mes: Not Found The procedure entry point _binkcopytobufferrect @ 44 in the dynamic link library binkw32.ddl. "

You know it is due?
Thanks for your help.

 

 

Monday, 2010-10-25, 9:40 PM

Message # 9

VPf2
Owner of the Website

Generalissimo
Administrator
Registered: 2009-01-23
Messages: 312
Reputation: 12

Go to the folder where you installed the mod (..../Panzers Phase 2). Inside this folder you will find another folder called "Run". Select everything in this folder and move the selected files into the main Panzers Folder (where Panzers Phase 2.exe, Editor.exe, main.pak,... are).

You should be able to play now.

 

 

Monday, 2010-10-25, 11:33 PM

Message # 10

Lucas_de_Escola

Generalissimo
Senior Moderator
Registered: 2009-02-13
Messages: 707
Reputation: 28

Tarra, un poco más arriba tienes una explicación de cómo instalar CP3 a prueba de fallos. La versión española del juego tiene algunas particularidades que hacen mejor fórmula no instalar a través de carpeta "run".
 

 

Tuesday, 2010-10-26, 10:27 AM

Message # 11

tarra

Private
User
Registered: 2010-10-25
Messages: 3
Reputation: 0

Hola de nuevo,

Sigo teniendo problemas incluso siguiendo todos los pasos uno por uno.Creo que volveré a descargar el mod y lo reinstalaré.
Gracias por la ayuda.

Hello again,

I still have trouble even following all the steps one by ono.I think be back to download the mod and reinstall it.
Thanks for the help.

Added (2010-10-26, 10:27 Am)
---------------------------------------------
Por cierto,al tener instalado el panzers 2 se debe tener tambien instalada la actualización 1.8 para windows vista?puede estar el error ahi?

Voy a intentarlo.
Gracias y un saludo.

By the way, having installed the panzers 2 should have also installed the update 1.8 for Windows Vista? May be the error there?

I will try.
Thanks and regards.

 

 

Tuesday, 2010-10-26, 2:12 PM

Message # 12

Lucas_de_Escola

Generalissimo
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Registered: 2009-02-13
Messages: 707
Reputation: 28

Si tienes instalado Window Vista, supongo que sí.

Lo mejor sería desinstalarlo todo y volver a hacerlo. Osea, instala panzers 2, después el parche de window vista. Una vez teniendo esto, instala el mod y después las actualizaciones.

 

 

Wednesday, 2010-10-27, 0:20 AM

Message # 13

tarra

Private
User
Registered: 2010-10-25
Messages: 3
Reputation: 0

Hola.Esto es un poco mas complicado de lo que creia.
Cuando intento modificar el archivo "game" no me deja guardar y sale una pantallita que dice: Error al crear el archivo C\Program files\panzersII\game.ini Asegúrese de que la ruta de acceso y el nombre del archivo sean correctos

Debe ser que no me aclaro.

Hello.This is a bit more complicated than we thought.
When I try to edit the "game" will not let me save and get a little screen that says: Failed to create file C \ Program files \ panzersII \ game.ini Make sure the path and file name are correct

Must be that I clarify.

 

 

Wednesday, 2010-10-27, 2:39 PM

Message # 14

Lucas_de_Escola

Generalissimo
Senior Moderator
Registered: 2009-02-13
Messages: 707
Reputation: 28

Eso es muy raro. Esto es lo que debe contener el archivo game.ini. Realmente, sólo hay que modificar la línea Search. Eso sí, con los signos, espacios y letras que aparecen. EXACTAMENTE.

[Paths]
Search = CP3-Main;./CP3-RfB
Search Base =
Home = .
Locale = spa

[Editor]
Right Panel = 0
Test in game = Panzers_Phase_2_Mod.exe
Test ini = game.ini

[Debug]
Debug Level = 0

Inténtalo de nuevo, porque eso no puede fallar.

 

 

Thursday, 2010-10-28, 10:10 AM

Message # 15

VPf2
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Generalissimo
Administrator
Registered: 2009-01-23
Messages: 312
Reputation: 12

Hey,

Quote
When I try to edit the "game" will not let me save and get a little screen that says: Failed to create file C \ Program files \ panzersII \ game.ini Make sure the path and file name are correct

Make sure "game.ini" is not read-only.

 

 

Monday, 2011-01-24, 1:16 AM

Message # 16

Grunneger

Private
Veteran User
Registered: 2011-01-24
Messages: 4
Reputation: 0

Hai there.
First of all congrats with this great mod.

Had the same problem while playing Operation Husky and found the following workaround.
Copy your savegame to the original Phase 2. Play the level till you've got the reinforcements.
Copy that savegame back to CP3 and it's possible to end the level without any problems.
It worked for me. I'm now crossing the Volturno river without strange CTD's

Hope it helps.

Small update. Destroyed all units at the beach before reinforcements arrived.
Believe it's one of the Italian beach units that generates the error.
Took me 2 hours to destroy every tank, while taking over and using the Sigs and Paks against them.

Message edited by Grunneger - Monday, 2011-01-24, 1:24 PM
 

 

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